ב"ה
משפט
דעו כי כל משפט בעולם זה הוא צל של משפט המתנהל במרום.
ובדיוק כמו שהשמים משתקפים במים, כך המשפט בשמים משתקף בעולם זה. וכמו בכל מראה הצדדים מתהפכים. ולא מדובר רק במראה אחת, אלא בכמה וכמה מראות משתקפות זו בזו כי כל השקפה של כל מעורב במשפט הוא עוד מראה. בסוף, אי אפשר בעולמנו לדעת מי המאשימים ומי הנאשמים, מי השופטים ומי השפוטים. כל זה בא כדי לשמור על צדק עיוור ממשוא פנים.
הילכך, מפני שאנו לא יודעים מה הם הצדדים האמתיים במשפטים בעולם זה, וכל הנראה לנו הוא ההשתקפות מכמה וכמה מראות (ההשקפות שלנו), אנו לא יודעים על מי אנו נותנים עדות ולא יודעים מי נושא את ההכרעה שלנו. לכן, אנו חייבים לנהוג ביושרה כסרגלים במשפטים, כי דבר אחד בטוח: בסופו של דבר אנו גוזרים את הדין על עצמנו. כדאי להיות אדם פשוט.
משפט
דעו כי כל משפט בעולם זה הוא צל של משפט המתנהל במרום.
ובדיוק כמו שהשמים משתקפים במים, כך המשפט בשמים משתקף בעולם זה. וכמו בכל מראה הצדדים מתהפכים. ולא מדובר רק במראה אחת, אלא בכמה וכמה מראות משתקפות זו בזו כי כל השקפה של כל מעורב במשפט הוא עוד מראה. בסוף, אי אפשר בעולמנו לדעת מי המאשימים ומי הנאשמים, מי השופטים ומי השפוטים. כל זה בא כדי לשמור על צדק עיוור ממשוא פנים.
הילכך, מפני שאנו לא יודעים מה הם הצדדים האמתיים במשפטים בעולם זה, וכל הנראה לנו הוא ההשתקפות מכמה וכמה מראות (ההשקפות שלנו), אנו לא יודעים על מי אנו נותנים עדות ולא יודעים מי נושא את ההכרעה שלנו. לכן, אנו חייבים לנהוג ביושרה כסרגלים במשפטים, כי דבר אחד בטוח: בסופו של דבר אנו גוזרים את הדין על עצמנו. כדאי להיות אדם פשוט.
ש
= 30 = כפר = הכרעה
שופט = שפוט = פשוט
נאשם = מאשים
שופט = שפוט = פשוט
נאשם = מאשים